tiistai 27. toukokuuta 2014

Masennuslääkkeet

Katsoin eilen tv-ohjelman MOT, jossa tutkailtiin/käsiteltiin SSRI-lääkkeitä. Olisi mielenkiintoista tietää onko teitä muita dissosiaatiohäiriöisiä lääkitty noilla lääkkeillä jossain vaiheessa ja oletteko kokenut,että siitä on ollut apua? Ja mitä muita lääkkeitä olette käyttäneet? Mulle voi kirjoittaa tuohon blogissa olevaan s-postiin.

Kun sairastuin tai siis kun hakeuduin avun piiriin 2002 (sairastuminen tapahtui aiemmin), niin sain sitalopraami lääkityksen. Siitä oli mulle silloin tosi paljon apua, koska mun paniikkikohtaukset vähenivät ja dissosiaatio-oireistakaan ei tullut niin kauheaa paniikkia. Myös ahdistuneisuus ja masennus alkoivat hellittää ja kuntouduin melko nopeasti opiskelukuntoon. Enää en tiedä onko niistä minulle apua. Samat lääkkeet on edelleen, mutta varsinaiseen dissosiaatiohäiriöönhän ne eivät auta.

Minulla on toinenkin lääke jota käytän säännöllisesti ja joka vähentää ahdistusta. Senkään tehosta en enää ole varma, koska siihen kehittyy riippuvuus. Se on otettu käyttöön myöhemmin.

En tiedä millainen olisin ilman lääkkeitä. Koko nuoren aikuiselämäni olen niitä syönyt. Oisihan se mielenkiintoista kokeilla joskus, mutta silloin pitäisi olla hyvä kontrolli lääkäriltä..yksin en haluaisi sitä tehdä. Katsotaan milloin on sopiva kohta kokeilla...vai onko sopivaa kohtaa...




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.