maanantai 11. marraskuuta 2013

Lääkkeitä ja liikkeitä

Tänään on ollut sellanen päivä, että kehollista ahdistusta on ollut paljon. Rintaa on puristanut kovasti. En oo halunnut ottaa puolikasta rauhoittavaa lääkettä, kun tiesin, että töiden jälkeen meen Pilatekseen, jossa luultavasti vähän rentoudun.

Oon kuullut, että tärinä ja etenkin lantion tärinä voi laukaista traumamuistoja jne. Noh...ei mun ees tarvinut ns. tehdä tärinää...kyllä siellä Pilateksessa tärisi ihan muutenkin ;) TRE-liiketerapia (Tension releasing exercises) on sellainen, jota käytetään mm. sodasta palaavien sotilaiden traumatisoitumisen estämiseen. Voi että..oispa kiva saada joku tosi rentouttava joululahja, kuten hierontalahjakortti tai TRE-kurssi tai Kehoterapiaa tai jotain sellasta..kehon ja mielen hyvinvointiin liittyvää :)

Oon tossa mailaillu toisen mun lääkärin kanssa ja kyllä...mun kannattaa kokeilla sitä Sepramin tiputtamista, jos Voxra on kerta auttanut mielialaan. Huh...tulee raskasta, jos sen laskeminen on tällaista mitä tähän asti on ollut. Tääkin ahdistus mikä nyt on päällä..Herra yksin tietää mistä se tuli...joten kemiaa taitaa olla.



Ne on ihania päiviä, kun ei tarvi koko ajan miettiä olotilaansa. Vaikea on olla miettimättä, jos rintaa puristaa. Sen tietää siitä, että on hyvä olla, kun on tarpeeksi energiaa ja jaksaa töitten jälkeen (ilman paniikkia tai ahdistusta) jäädä keskustaan vaikka "näyteikkunaostoksille".

Niin...terapeuttini väläytti minulle mahdollisuutta päästä Traumaperäisen dissosiaatiohäiriön vakauttamisryhmään, joka alkaisi tammikuussa. Aikaa mulla on miettiä sitä ensi viikon torstaihin asti, jolloin hän mahdollisesti kirjoittaa suosituslausunnon. Kyllähän se ois varmasti hyvä! Mutta sitä mä en halua, että mun koko arjesta tulee sellaista ongelmakeskeistä. Tarvin mä jotain kivaakin :) :)

Viimeksi tänään kuitenkin mietin, että miksi mun pitää olla sairas? Se on aikas raskasta!

Tässä muuten tuosta TRE:stä juttua





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.